• Arbetsgrupper

Arbetsgrupper

Ett sätt att engagera dig är att gå med i, eller starta upp, en arbetsgrupp för din hjärtefråga!

Här kan du läsa om vilka arbetsgrupper som finns just nu:

Bostadsgruppen

Bostadsfrågan kommer att vara en av våra viktiga frågor de närmaste åren. Förslag om marknadshyror. Höga hyror för nya lägenheter och stor hyreshöjningar vid renoveringar. Det är några exempel på frågor som vår lokala bostadsgrupp ska engagera sig i. Men vi ska också ta oss an fler frågor inom bostadsområdet.

Vi ska fördjupa oss i frågorna men också bilda opinion i massmedia, på gator och torg och i sociala medier.

Du som är intresserad är välkommen att komma med i gruppen. Hör av dig till Lars Bjurström, som är sammankallande i gruppen. 070-541 98 35 eller [email protected]

Miljö – och klimatgruppen

Jordens medeltemperatur stiger. Livsbetingelserna för allt levande kommer att förändras drastiskt, enligt forskare. Klimatfrågan bedöms som en ödesfråga för framtiden.

Vår grupp vill studera både vad forskare säger och Vänsterpartiets politik. Vi vill t ex fördjupa oss i frågan ”Hur ett alternativt samhälle ser ut efter ett systemskifte”. Vi vill även delta i debatter och manifestationer och skapa opinion.

Intresserade är hjärtligt välkomna till gruppen! Gruppen träffas i Föreningarnas hus, Slottsgatan 13. Datumen för våra träffar hittar du i hemsidans kalendarium.

För mer information kontakta Annette Dolk [email protected] eller 070 – 30 38 475.

Varbergagruppen

Varbergagruppen är för dig som vill arbeta politiskt där du bor: Varberga, Mellringe eller Nya Hjärsta. Vi arbetar både med lokala frågor som dyra renoveringar av lägenheter som tvingar folk att flytta och med att få ut partiets politik.

Vi diskuterar mycket och har trevligt tillsammans.

För mer information kontakta Mette Holk [email protected] eller 072-548 21 17.

Välfärdsgruppen

Vi har engagerat oss i frågor som LOV inom hemtjänsten i Örebro och 6 timmars arbetsdag. Nu tittar vi närmare på utbildningsfrågor t ex det fria skolvalet, den ojämlika skolan och kunskapsutvecklingen i grundskolan i Örebro.

Nya deltagare är välkomna! Vi träffas hos ABF Fredsgatan 18. Datum finns i hemsidans kalendarium.

För mer information kontakta [email protected] eller [email protected].