• Presskonferens ...

Presskonferens om Vänsterpartiets kampanj Rätt till jobb – Rätt på jobbet och flyktingamnesti

Välkommen till presskonferens om Vänsterpartiets kampanj Rätt till jobb – Rätt på jobbet och flyktingamnesti, tisdagen den 4 oktober kl.14.30 på kulturarenan i Vivalla.
Pernilla Zethraeus Vänsterpartiets partisekreterare
Kalle Larsson riksdagsledamot med ansvar för flyktingfrågor.

Vänsterpartiet i Örebro Kommun förlägger sin kommungruppsdag till Vivalla. Mötet är tillgängligt för allmänheten och inleds kl. 12 i Vivalla centrum där partisekreterare Pernilla Zethraeus kommer att tala om vänsterpartiets kampanj Rätt till Jobb- Rätt på Jobbet.

Vänsterpartiet driver kravet på full sysselsättning och som en upptakt till nästa års valrörelse går vi nu ut och möter allmänheten och diskuterar frågan. Vi vill tydliggöra att det inte är individens fel att denne saknar jobb. Vi vill också framföra att det är möjligt att skapa fler jobb bara den politiska viljan finns.

Kl. 13 fortsätter mötet i Kulturarenan på Vivallaskolan, där allmänheten också är välkommen. Här kommer Pernilla att ha ett längre anförande om arbetslöshetsproblematiken och kampanjen.

Dagens andra talare blir riksdagsledamoten Kalle Larsson som kommer att tala om Vänsterpartiets krav på flyktingamnesti och det fortsatta arbetet i frågan med regeringen. Varmt välkomna till Vänsterpartiets kommungruppsdag.

Murad Artin 0703-760398
Hans Blomberg 070-620 09 85