• V välkomnar Joh...

V välkomnar John Johansson (s) i rollen som kommunstyrelsens nya ordförande

I måndags under Socialdemokraternas medlemsmöte valdes en ny ordförande för kommunstyrelsen i Örebro. Det står nu fast att Kenneth Handberg lämnar över stafettpinnen till John Johansson, i dag kommunalråd med ansvar för området social välfärd, som kommunstyrelsens nya ordförande. Johansson efterträder Kenneth Handberg, som i mars meddelade att han skulle lämna uppdraget efter sex år på posten.

Vi vill tacka nuvarande ordförande Kenneth Handberg för dessa år! Vi har haft en bra samverkan under hela perioden. Det som framförallt har präglat Handbergs ledarskap är hans ständiga lyhördhet och villighet till kompromiss. Vi förstår att det är en tung roll att bära och att det är dags att överlåta till någon annan att axla detta ansvar, säger Vänsterpartiets kommunalråd Martha Wicklund.

Martha Wicklund och John Johansson har haft en samverkan inom politiken i många år, långt innan Martha Wicklund tillträdde som kommunalråd för Vänsterpartiet Örebro.

Det är stora skor att fylla efter Kenneth Handberg men jag har upplevt en god kommunikation med John Johansson och önskar att den fortsätter i samma anda. Jag önskar John välkommen in i rollen med förhoppning om fortsatt god samverkan, säger Martha Wicklund.