• Vänsterpartiet ...

Vänsterpartiet Örebro söker politisk sekreterare

Vänsterpartiet söker en person som delar Vänsterpartiets politiska värderingar, men medlemskap är inget krav. Vi söker dig som är en vass skribent och kommunikatör och har en god organisationsförmåga. Du ska vara bra på att samarbeta och trivas med att vara spindeln i nätet. Du kommer att vara en resurs för våra förtroendevalda fritidspolitiker och arbeta tätt tillsammans med oppositionsrådet/gruppledaren och ytterligare en politisk sekreterare.

Arbetsuppgifter
• Ta fram underlag och vara kommungruppen behjälplig med att skriva motioner, interpellationer och politiska förslag.
• Skriva underlag till debattartiklar, tal etc, samt annat kommunikativt arbete, inom organisationen och mot allmänheten. Strategiskt mediaarbete och mediebevakning.
• Bygga och utveckla nätverk tillsammans med partiorganisationen, andra sidoorganisationer och intresseorganisationer.
• Hantera föreningens sociala medier och innehåll på hemsida
• Skriva budget, programtexter, verksamhetsplaner och årsberättelser.

Önskvärda kvalifikationer:
Du bör ha relevant högskoleutbildning inom t.ex. statsvetenskap eller kommunikation och ha erfarenhet av kommunikativt arbete och god kännedom om moderna kommunikationskanaler och sociala medier. Du har god datorvana och vi ser gärna att du har viss kunskap i grafisk formgivning, samt kan formulera dig väl i tal och skrift. Arbetet sker periodvis under tidspress och du behöver snabbt kunna sätta dig in i nya frågor. Du har god organisations- och initiativförmåga och kan arbeta självständigt. Störst vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi värdesätter god initiativförmåga och förmåga att skapa god kontakt med andra.

Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 100 procent. Visstidsanställning till 2022-12-31.
Tillträdesdatum: 19 augusti 2019 eller enligt överenskommelse.
Lön: Enligt överenskommelse.
Tjänsten är inrättad enligt kommunallagen, vilket ger rätt till tjänstledighet från annan anställning. Semester enligt gällande lagar och avtal. Oreglerad arbetstid, ingen övertidsersättning.

Du är välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-06-02
Adress: Vänsterpartiet, Örebro kommun, Rådhuset, Box 30 000, 701 35 Örebro
eller epost till [email protected].

Upplysningar kan fås av:
Martha Wicklund, oppositionsråd, 070 246 99 46